|
Prva grupa, aisistent Rinaldo Paar, Mario Mađer i Andrea Vrus, koristeći
GPS uređaj TOPCON obavljali su mjerenja na pronađenim trigonometrima statičkom metodom
u vremenskom trajanju od 1/2 sata. Kako bi u teško prohodnom području pronašli tražene
trigonometre te aktualizirali postojeće položajne opise, korišten je ručni GPS uređaj
"etrex" s točnošću navigacije od 5-10 m, a ne rijetko je korištena lopata i
kosir. Drga grupa, mentor prof. Zlatko Kapović, Samir Ahmetović i Zoran
Stipanović za zadatak su imali izračunati nadmorsku visinu točke D1001,
te obuhvatiti i repere koji su bili u blizini nivelmanskog vlaka. Sa mjerenjem se
započelo tako da su se prvi dan tražili reperi poznatih visina R57 i R59 prema
položajnom opisu, te izvršeno ispitivanje i rektifikacija navedenih instrumenata. Za rad
je korišten digitalni nivelir TOPCON DL-101C, kodirana letva, nivelmanska papuča, par
štapova za pomoć pri vrhunjenju dozne libele te kredu za označavanje veznih točaka.
Prvo je određena visina točke D41 računanjem iz dvaju nivelmanskih vlakova sa
točaka R57 i R59. Dobivena je visina točke D41 običnom
arihmetičkom visinom te je povučen nivelmanski vlak prema točki D1001.
Duljina nivelmanskog vlaka iznosila je cca 4 km a točnost vlaka je bila u granicama
dozvoljenih odstupanja.
|
|
|
Obrada podataka mjerenja stručne prakse obavljena je na Geodetskom
fakultetu u informatičkoj računaoni usmjerenja IGUPI. Pred studente su postavljeni
pojedinačni zadatci s vremenski ograničenim periodom za njihovu izradu. Za obradu
podataka mjerenja korištena su računala s usmjerenja te programski paketi poput
Microstation Geographics, AutoCAD, Microsoft Office, Surfer, GP Survey te drugi. Izrađeno
je zajedničko tehničko izvješće koje je dostupno u tehnicko.doc i tehnicko.pdf
formatu. Svaki student osim obrade svojega dijela zadatka stručne prakse za zadatak je
imao i izradu njegovog grafičkog prikaza. Grafički prikaz izrađen je u obliku plakata
koji se nalaze u informatičkoj računaonici usmjerenja IGUPI te u digitalnom obliku na
CD-ROM-u i web prezentaciji. |
|