Izrada 3D - modela dvorca
Digitalni 3D-model
dvorca izrađivao se na PC računalima fakultetske računaonice.
Prije same izrade modela trebalo je izračunati
koordinate prostornih točaka objekta. Prvo su računate
koordinate svake točke u zatvorenom poligonskom vlaku.
Nakon toga bilo je moguće izračunati koordinate
detaljnih točaka objekta koje su opažane s tih točaka ili polarnom
metodom ili presjekom pravaca. Za računanje koordinata
točaka korišten je tablični kalkulator Excel iz
Microsoftova officea 97. Izračunate koordinate detaljnih točaka zgrade učitane su u Microstation 95, s kojim se modelirao 3D-model dvorca. Svaki član grupe trebao je izraditi jednu prostoriju zgrade, a na kraju su sve prostorije spojene u jednu cjelinu. Iz tako napravljenog 3D-modela moguće je dobiti razne presjeke, tlocrte ili nacrte dvorca, bez ponovnih izlazaka na teren. To znači da je ostvarena zadana točnost od ± 2cm koja nam sada omogućuje korištenje 3D modela dvorca za različite tehničke namjene. Model je moguće koristiti za sve buduće radove na i oko dvorca; npr. za obnovu dvorca ili nova projektiranja .... Postignuta je vrlo visoka razina prezentacije dvorca. Napravljen je niz različitih dvodimenzionalnih prikaza-slika, filmovi i primjer prividne stvarnosti. Dvodimenzionalni prikazi 3D-modela dvorca Patačić su vrlo slični fotografijama. Ti prikazi mogu biti sa i bez efekata sjenčenja. Prikazi bez efekata sjenčenja zapravo su skup linija i ne mogu nam dočarati stvarni objekt, dok prikazi sa efektima sjenčenja su vrlo slični stvarnom objektu. Cilj vizualizacije, između ostalog, je i bio dobiti model sličan realnom objektu. Napravljena su i tri filma koji mogu poslužiti za prezentaciju dvorca. Napravljen je film koji prikazuje okoliš i vanjštinu dvorca. Taj isti film napravljen je u 3D, te ga je potrebno gledati sa specijalnim naočalama. Treći film prikazuje unutrašnjost dvorca. Pojavom VRML jezika pojavili su se i programski alati za konverziju CAD 3-D formata u VRML format. Na taj način moguće je 3D-modele pretvoriti u VRML format te upotrebom preglednika interaktivno se kretati kroz zgradu i istraživati njezine prostore. Primjer koji je napravljen u nastavku nastao je na osnovu dimenzija jedne prostorije dvorca, a sve drugo je izmišljeno. Za uspješno pregledavanje potrebno je instalirati VRML-browser (npr. od Microsoft-a vrml2c koji je moguće pronaći na internet stranici od Microsoft-a). Nakon vrlo jednostavne instalacije (dovoljno je samo dvaput kliknuti na ikonu vrml2c.exe i instalacija je dalje automatska) pritiskom na sliku aktivirati će se VRML program za gledanje prividne stvarnosti. Tekstom je moguće opisati prostor, a slikom ga vidjeti onako kako je zabilježen u trenutku snimanja. Kod 3D modela je moguće upravljati prostorom ali uz izvjesna ograničenja, a u pogledu filma prostor vidimo onako kako je film napravljen i nema mogućnosti upravljanja. Kod prividne stvarnosti je moguće gotovo sve... Mi upravljamo prostorom i to je ono što je najbolje. Računalom podržano upravljanje prostorom osim obične filozofije danas postaje stvarnost. |